Please copy and visit
"https://integrated2021.cci.com.tr"
address in one of the following
browsers.

ENTEGRE YÖNETİŞİM
YAKLAŞIMIMIZ

CCI Yönetim Kurulu, sürdürülebilirliği iş stratejisinin bir parçası olarak görmekte ve tüm paydaşlar için değer yaratma yaklaşımını benimsemektedir. Tüm faaliyetlerinde finansal, doğal, ilişkisel, üretilmiş, beşerî ve fikri kaynaklarını en verimli şekilde kullanmaya ve etkisini sürekli olarak iyileştirmeye odaklanmaktadır. Bunun için her bir sermaye ögesi kapsamındaki girdi ve kaynaklar, gerçekleştirilmek istenen çıktıya uygun şekilde yürütülen faaliyetler ve bunların sonucunda her bir paydaş grubu için yaratılan değer düzenli olarak gözden geçirilmekte ve ihtiyaçlar doğrultusunda güncellenmektedir. CCI risk ve fırsatların değerlendirilmesi, stratejilerin geliştirilmesi ve geleceğe dönük kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerin belirlenmesinde, geliştirmiş olduğu bütüncül yaklaşımı sürekli daha ileriye taşımayı amaçlamaktadır.

CCI tüm faaliyetlerini, faaliyet gösterdiği ülkelerdeki yerleşik düzenlemelere ve Türkiye Sermaye Piyasaları Kurulu tarafından denetlenen Kurumsal Yönetim İlkelerine göre yürütmektedir. Paydaşlarımıza performansımız hakkında şeffaf bilgi vermek üzere, her yıl Kurumsal Yönetim İlkeleri Uyum Raporumuzu yayımlıyoruz. Kurumsal Yönetim performansı, CCI Yönetim Kurulu tarafından Yönetim Kurulu bünyesindeki Kurumsal Komitelerin iş birliğiyle yönetilmektedir. Kurumsal Yönetim Komitesi, Aday Gösterme ve Ücretlendirme Komitesinin görevini de yerine getirir.
CCI’ın güçlü kurumsal yönetim yapısı stratejik hedeflerimize ulaşmada hayati bir rol oynamaktadır. Kurumsal Yönetim Komitesi, sürdürülebilirlik önceliklerini göz önünde bulundurarak iş stratejisinin belirlenmesinde ve uygulanmasında nihai sorumluluğa sahiptir. Bu sorumluluk, üst düzey yönetim temsilcisinin yer aldığı ve CEO tarafından idare edilen CCI İcra Komitesi tarafından üstlenilir. CEO’nun sponsoru olduğu genel sürdürülebilirlik konuları, CCI Grup Sürdürülebilirlik ofisi liderliğinde yürütülür.Çevresel sürdürülebilirliğin sponsorları Grup Kurumsal İlişkiler Direktörü, Grup Tedarik Zinciri Direktörü, COO ve ülke genel müdürleridir. 3 ana odak alanımız için ayrı görev güçleri entegre düşünce sistemiyle çalışmaktadır: İklim Değişikliği, Su Liderliği ve Sürdürülebilir Ambalajlama & Atık Yönetimi. Ofis binalarımızda uygulamaya koymayı planladığımız dönüşüm programları ve üretim tesislerimizde hayata geçen “El Ele Çevre” Programı, tamamlayıcı öğelerdir. Görev güçleri, ilgili fonksiyonların katılımıyla ayda 2-4 kez bir araya gelir. 3 ayda bir Yönlendirme Komitesi’ne raporlama yaparlar.
Sosyal Sürdürülebilirlik özelinde Grup İnsan Kaynakları Direktörü sponsordur. İş Sağlığı ve Güvenliği Yönlendirme Komitesi ve Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Danışma Komitesi görev yapmaktadır. Lokasyon bazlı İSG komiteleri, her ay toplanır ve üç ayda bir Ülke Sağlık ve Güvenlik komitelerine raporlama yaparlar. Tüm CCI ülkeleri genelinde Ülke Komiteleri iş birliğiyle, Grup İSG ekibi, İSG ile ilgili hususları koordine ederek altı ayda bir toplanan İş Sağlığı ve Güvenliği Yönlendirme Komitesine raporlar. Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Danışma Kurulu, 3 alana odaklanır: Toplumsal Cinsiyet Eşitliği, Kuşaklar arası çeşitlilik, kültür ve deneyim.
Yönetişim tarafında iseYatırım Komitesi, Risk Komitesi, Etik ve Uyum Komitesi, Bilgi Güvenliği Yönlendirme Komitesi ve İş Sürekliliği Komitesi belirlenen stratejik konuların her birinde belirlenen hedeflere ulaşmak için entegre düşünce sistemi yaklaşımıyla 6 sermaye ögesi çerçevesinde, ilgili çalışma gruplarıyla birlikte ayrı ayrı çalışmakta, grup seviyesinde kararlar almakta ve İcra Komitesine rapor vermektedir. Bu komiteler yıl içinde düzenli aralıklarla ve ek olarak ihtiyaç halinde toplanmaktadır. CEO, COO, Mali İşler Direktörü ve Grup Tedarik Zinciri Direktörü oluşan Yatırım Komitesi ise, önemli yatırım kararlarından önce gerekli görülen sıklıklarda toplanır. Dijital teknoloji ile ilgili yatırım kararlarından önce CIO da Yatırım Komitesi toplantılarına katılır.

Entegre Yönetişim Modeli

Yönetim
Kurulu
Sürdürülebilirlik Komitesi
Kurumsal Yönetim Komitesi
Denetim
Komitesi
Riskin Erken Saptanması Komitesi
Sürdürülebilirlik Ofisi
Çevre
Sosyal
Yönetişim
İklim Görev Gücü
Su Görev Gücü
Sürdürülebilir Ambalaj ve Atık Yönetim Görev Gücü
Çeşitlilik ve Kapsayıcılık
İnsan Hakları
Yatırım Komitesi
Risk
Etik ve Uyum
Bilgi güvenliği
İş Sürekliliği Yönetimi
Sağlık ve Güvenlik
Komitesi
Yeşil Ofis Girişimi
El Ele Çevre Programı
Toplumsal Kalkınma
CCI'A GENEL BAKIŞ
Entegre Yönetişim Yaklaşımımız

Risk Yönetimimiz

Risk Yönetim Yapısı

Risk yönetimini yönetim kuruluna bağlı çalışan Riskin Erken Saptanması Komitesi icra ederken; İşletme Risk Yönetimi (ERM) Ekibi de doğrudan CEO ve Riskin Erken Saptanması Komitesine bağlı çalışır ve kolaylaştırıcı olarak görev alır. Ayrıca, risk değerlendirmelerinin gerçekleştirilmesinden sorumludur. ERM ekibi üyeleri; CEO, Hazine ve Yatırımcı İlişkileri Direktöru ve Bölge Direktorleridir.

ERM, Dünya Ekonomik Forumu'ndan, küresel anketlerden ve Coca-Cola Sistemi'nden elde edilen girdileri kullanarak ülke ve grup düzeyinde risk değerlendirmesi gerçekleştirir. Riskler, genel gerçekleşme olasılığına ve kısa vadede gerçekleşme ihtimaline ve etkisine göre önceliklendirilir.
İncelemek için görsel üzerine tıklayın.
Yönetim Kurulu
Kurumsal Yönetim Komitesi
Denetim Komitesi
Riskin Erken Saptanması Komitesi
Ülke Genel Müdürlükleri
Risk Azaltma
Eylem Planı
CCI Ülke Genel Müdürleri, risk yönetiminden ve riskin azaltılmasından sorumludur. Ülke Genel Müdürleri, risk değerlendirme sonuçlarına göre öncelikli tehditleri ve iyileştirme fırsatlarını tespit eder, bunları Stratejik İş Planlarına entegre eder ve risk azaltma eylem planları hazırlar. Yüksek öncelikli riskler, Yönetim Kurulunun Riskin Erken Saptanması Komitesine bildirilir. Risk azaltma planlarını izlemek için gerçekleştirilen iç denetimlerin sonuçları Denetim Komitesine bildirilir.
Risk Yönetimi Eğitimleri
Çalışanlarımıza risk yönetimi ile ilgili düzenli eğitim veriyor ve CCI iç portalı üzerinden erişilebilen ERM internet sitesinden bilgi sağlıyoruz. internet sitesinde bir ERM aracı ile birlikte kılavuzlar, başlıca makaleler, faydalı bağlantılar ve ERM ile ilgili bir farkındalık eğitimi sunumu yer almaktadır.

İş Sürekliliği

CCI, TCCC'nin olayların önlenmesi ve yönetilmesi için verimli ve entegre bir yapı oluşturmak ve sürdürmek amacıyla hazırlamış olduğu Olay Yönetimi ve Kriz Çözümü (IMCR) programını uygulamaktadır. IMCR programının uygulanması temel bir yönetim faaliyeti olup CCI bünyesindeki herkes bu programı uygulamaktan sorumludur.

Olayların faaliyetlerimiz üzerindeki etkisini önlemek veya azaltmak için, faaliyet gösterilen tüm ülkelerde olay yönetim ekiplerimiz bulunmaktadır. Her ekip yıllık eğitim toplantılarına katılarak karmaşık olay simülasyonları üzerinde çalışmaktadır. IMCR programı kapsamında, her ülke üç yılda bir kriz durumlarına hazır olmak, farkındalık oluşturmak, eksiklikleri tespit etmek ve iyileştirmeler için eylem planları geliştirmek amacıyla IMCR Doğrulama Programı yürütülmektedir.

CCI operasyonu içindeki Olay Yönetimi ve Kriz Çözümü (IMCR) programı, Grup IMCR Grup Koordinatörü ile birlikte IMCR Ülke Koordinatörleri tarafından yönetilmektedir. Ayrıca, IMCR programından sorumlu iki kilit ekip vardır:

1. Olay Analiz Ekibi (IAT)
2. Olay Yönetim Ekibi (IMT)
Olay Analizi Ekibinin Rolü ve Sorumlulukları
Olay Analiz Ekibi (IAT) daimi üyelerden oluşur ve düzenli olarak toplanır. Olay Yönetim Ekibi (IMT) ise, belirli bir durum IAT tarafından tanımlandıktan, sonra bu durumla (olay, ciddi olay veya kriz) ilgilenmek üzere toplanır. Hem Olay Analiz Ekibi hem de Olay Yönetim Ekipleri, ortak TCCC/CCI ekipleridir.

Grup düzeyinde meydana gelen olaylar için (birden fazla CCI ülkesini içeren olaylar) tutanak toplantıları toplantının hemen ardından hazırlanır ve CCI CEO'suna sunulur; kopyaları da CCI IMCR Çekirdek Ekibine gönderilir.
Olay Yönetimi Ekibi-İşlevi
Olay Yönetim Ekibi (IMT), belirli bir olayın yönetimine yardımcı olmak için IAT tarafından seçilen “uzman” üyelerden oluşur. Uzman üyeler, TCCC'den veya halihazırda IAT'de olmayan yerel şişeleme ortağından fonksiyon başkanları veya onların temsilcileridir (Kurumsal ilişkiler, Tedarik Zinciri, Finans, İK, Pazarlama, IS, Dağıtım ve Satış, Güvenlik, Planlama, vb.). IMT ayrıca, olayın niteliğine bağlı olarak zaman zaman uzmanlık gerektirebilecek Coca-Cola sisteminin içinden veya dışından diğer kilit uzmanları da içerebilir. Bu uzmanlar IMT'ye tavsiye sağlamaya hazır ve IMCR süreci ve planına aşina olmalıdırlar.

IMT, genellikle CCI'dan COO'ları veya TCCC'den Bölge Genel Müdürlerini içermez. Bir olay sırasında, iş operasyonlarını sürdürmek önemlidir ve bu üst düzey yöneticilerin bir olaya odaklanmasını sağlamak, işin çıkarlarına en iyi şekilde uymayabilir. Bu üst düzey yöneticilere düzenli brifingler ve eylem önerileri sağlanır ve kararları IMT tarafından uygulanır.
Uygulamaya koyduğumuz işler
2019 yılında, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan ve Pakistan'da IMCR Doğrulama Programı yürütülmüştür. 2020 yılında, Ürdün ve Irak'taki kriz ekiplerine eğitim verdik ve doğrulama programını tamamladık. Covid-19 salgını sürecinde kriz yönetim takımları günlük iş yapış şeklimizin bir parçası haline geldi. Çalışanlarımızın sağlığı ve güvenliğini önceliklendirmemizin yanı sıra, topluma olan sorumluluğumuz çerçevesinde de üretim ve dağıtım faaliyetlerimizi kesintisiz yerine getirmek üzere, yönetimsel her adımımızı salgın koşulları çerçevesinde dikkatle ve özenle attık.
2021’de her üllke ve Grup Ofis (GO) için Kriz Yönetim Kılavuzumuz yenilendi. Azerbaycan IMCR ekibine online eğitim verildi, diğer tüm ülkelerimizin IMCR koordinatörleri ile pandemi amaçlı periyodik toplantılar devam ediyor.

Veri Güvenliği ve Gizliliği

Bilgi Güvenliği Yönetimi
CCI, potansiyel risklerin etkili yönetimini sağlayan ve bilgi sistemlerimizin ve hizmetlerimizin güvenlik ve gizlilik kontrollerini içeren şirket genelinde bir bilgi güvenliği yönetim yapısı uygulamaktadır. İcra Komitesi ve Güvenlik Yönetim Ekibinden oluşan Bilgi Güvenliği Yönlendirme Komitesi, 2009 yılından beri yönetim organı olarak hareket etmektedir. CCI, güvenlik hedeflerine ulaşmak için ISO 27001 ISMS standardına göre kapsamlı bir Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi (ISMS) uygulamaktadır. CCI, 2016 yılında ISO 27001 sertifikasını almıştır ve 2021 dahil olmak üzere 2016’yı takip eden her yıl güvenlik
denetimini tamamlamıştır.
Güvenlik Farkındalığı
CCI, 2014 yılından beri tüm çalışanlar için zorunlu bir siber güvenlik farkındalık programı yürütmekte ve böylece şirket genelinde siber güvenlik farkındalığına destek vermektedir. Farkındalık programı raporları risklerden haberdar etmek için üst yönetime sunulmaktadır.
Bu farkındalık programında, çevrimiçi ve çevrimdışı eğitimler, CCI işyerlerindeki teşhir alanlarında farkındalık posterleri ve kurumsal sosyal ağ grupları ile kimlik avı, seyahat güvenliği, URL güvenliği, e-posta güvenliği ve fiziksel güvenlik gibi çeşitli konularda e-posta bildirimleri yer almaktadır. Ayrıca en aktif çalışanlar için ödüller verilen siber güvenlik yarışmaları gerçekleştirilmektedir.

CCI, 2021 yılında kademelendirilmiş eğitim modelini devreye alarak eğitim modelini üç temel kademe ile yönetmeye başlamıştır. Kademelendirilmiş eğitimin başlıca hedefleri arasında “least privilege”, “need to know”, “segregation of duties” gibi prensiplerin kurum genelinde anlaşılması ve liderlik rollerinin bu hususlar hakkında daha detaylı bilgiye sahip olması bulunmaktadır.
Gizlilik ve Verilerin Korunması
CCI, çalışanlarının ve müşterilerinin kişisel bilgilerinin güvenliğini sağlamak için tedbir amaçlı önlemler almaktadır.
BT ortamımız, güvenlik tedbirlerimiz, politikalarımız ve siber güvenlik farkındalık programımız, gizlilik ve veri koruma gerekliliklerine uyumu desteklemektedir.

CCI, Türkiye'de Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun öngördüğü gereklilikleri yerine getirerek kanun ile uyumu sağlamıştır ve VERBİS sistemine kayıtlıdır. Yeni düzenleme gelişmelerini takip etmek ve genel uyumu sürdürmek üzere, Veri Koruma ve Dijital Gizlilik Komitesi veri koruma farkındalığını sürdürmek için düzenli olarak toplanarak anlık denetimler gerçekleştirir ve anlık denetimlerin sonucunu üst yönetime bildirir.
Mevzuata Uyum
CCI, aşağıdaki listelenen yasal düzenleme şartlarına uyumu sağlamak için çok sayıda inisiyatif tasarlamış ve uygulamıştır:
  • 6698 No.lu Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) ve Kişisel Verileri Koruma Kurumu kararları. Ülkelerin lokal kişisel verilerini koruma regülasyonları.
  • Sermaye Piyasaları Kurulu tarafından yayımlanan tebliğler
  • Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik uyumu ve İleti Yönetim Sistemine kayıt gerekliliğinin yerine getirilmesi.
  • Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın Yetkilendirilmiş Yükümlü programı
  • 5651 No.lu İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlara Müdahale Edilmesi Hakkında Kanun.
Tabloyu incelemek için sola kaydırın

Etik Yönetimimiz

CCI olarak temel değerlerimiz hesap verebilirlik ve doğruluktur. En değerli varlığımız olan Coca-Cola markasını ve CCI’ı mümkün olduğunca korumakla yükümlüyüz.

CCI Etik Kuralları, çalışanlarımıza değerlerimize uymak ve “doğru olanı yapmak” üzere yol gösterir. Faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde ve tüm çalışanlarımız için bu kurallar geçerlidir. Ayrıca, CCI olarak çalışanlarımızın ve paydaşlarımızın, şirket bünyesindeki olası yasal düzenlemelere aykırılık teşkil edebilecek yahut etik uygunsuzluk olarak değerlendirilebilecek uygulamaları, CCI Etik ve Uyum Sorumlusuna veya bağımsız
olarak işletilen etik yardım hattına bildirmeleri için mekanizmalar geliştirdik.

Etik Yönetişim

CCI’ın Kurumsal Yönetim Komitesi, Etik Kurallarının tamamen uygulanmasını ve tatbik edilmesini sağlar. Kuralların uygulanması CCI Etik ve Uyum Müdürünün ve Yerel Etik ve Uyum Yöneticilerinin görevleri dâhilindedir. CCI Grup Ofis Etik ve Uyum Komitesi; CFO, İnsan Kaynakları Direktörü, Baş Hukuk Müşaviri, Kurumsal İlişkiler Direktörü ve İç Denetim Direktörü dâhil olmak üzere tüm üst yönetimin katılımıyla toplanmaktadır.

CCI Etik ve Uyum Müdürü, CCI genelinde tüm uyumsuzluk vakalarının kaydını tutar ve inceleme süreçlerini takip ederek tamamlanmasını sağlar. Etik Kuralların ihlalleri ile ilgili soruşturmaları genel olarak CCI İç Denetim Departmanı yönetir. İnsan Hakları Politikası’nın ihlaline ilişkin durumlarda ise İnsan Kaynakları Departmanı incelemeleri yürütür ve CCI Etik ve Uyum Komitesi soruşturma bulgularına ve kendi yaptığı değerlendirmelere göre karar verir. Karar alma yetkileri, Etik Kurallarla İlgili Konuların Yönetimine Dair Kılavuz’da belirlenmiş olan kurallara uygun olarak Yerel Etik ve Uyum Komiteleri'ne devredilebilir.
Her bir etik kural ihlali sonucunda ihlalin niteliğine ve koşullarına uygun ve ayrıca her bir ülkenin yerel mevzuatı ile uyumlu olacak şekilde disiplin tedbirleri uygulanır. İlk kez işlenen ve daha az önemli ihlaller için ihtar mektubu gönderilirken, daha ciddi ihlaller sonucunda iş sözleşmesi ücretsiz askıya alınabilir, hakediş ödemeleri ve primler kaybedilebilir veya iş sözleşmesi feshedilebilir.
Rüşvet ve Yolsuzluk Yönetimi ile ilgili bilgiler için
“5. Bölüm-BIST için ilave Açıklamalar” bölümüne bakınız.
Çalışanlarımızın etik konularla ilgili endişelerini rahatlıkla ifade edebilmeleri için birçok kanal sunuyoruz.
İnternet Sitesi
E-posta
Telefon
CCI Etik Hizmeti
  • 7/24 erişilebilir olup tamamen bağımsız bir üçüncü tarafça işletilmektedir.
  • www.cciethicsline.com adresinden web sitesi (Türkçe, İngilizce, Rusça ve Arapça) üzerinden veya özel bir telefon numarasından erişilebilir.
  • Çalışanlarımızın büyük çoğunluğunun kullandığı diller olan Arapça, İngilizce, Rusça ve Türkçe dillerinde çevrimiçi çeviri hizmetleri mevcuttur. Bunların dışındaki dillerde de bildirimler alınmakta ve tarafımızca çevirisi yapılarak kaydedilmektedir.
  • Şikayetçi tercih ederse, çalışanın adı ve e-posta adresi anonim ve gizli kalır.
Yüz Yüze Bildirim
Çalışanlar endişelerini doğrudan;
» Yöneticilerine
» Yerel Etik ve Uyum Yöneticilerine bildirebilirler.
Şikayetçi tarafından tercih edilirse, çalışanın adı ve bilgileri gizli kalır.

2021’de Uygulamaya Koyduğumuz İşler

2021 yılında üçüncü taraf paydaşlarla ilişkiler, hediye ve ağırlama, çıkar çatışması ile ilgili politikalarımız üzerine yeni çalışmalar yürüttük. 2022 yılı için amacımız, bu güncellenen politikaların uygulanmasını sağlamak ve faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerdeki uygulamalarda bütünlüğü sağlamaktır.

Bununla birlikte, CCI distribütörlerine yönelik üçüncü taraf risklerini azaltmak amacıyla Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile iş birliği yaparak “Etik Riskleri Yönetim Programı”na devam ettik. Covid-19 salgını ortaya çıkıncaya kadar yararlanıcı distribütörler için etik ve uyum yönetimi programının ikinci fazı tamamlandı. 2021 yılında devam eden pandemi etkisi sebebi ile programı tamamlamak mümkün olamamıştır, ancak 2022 yılı için programı tamamlamayı ve bu girişimi geliştirerek işletmelerin faaliyetlerinin devamlılığını temin etmek üzere kendilerine sürekli erişim sağlayabilecekleri çevrimiçi eğitim kataloğu sunarak geliştirmeyi hedefliyoruz.
Türk Rekabet Kurulu tarafından 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'un ihlal edilip edilmediğinin incelenmesi amacı ile Coca-Cola Satış ve Dağıtım A.Ş. hakkında başlatılmış olan soruşturma, şirketimiz tarafından rekabetçi endişeleri ortadan kaldıracak kapsam ve nitelikte taahhütlerin Kurul’a sunulması ve bu taahhütlerin de Kurul tarafından kabul edilmesi ile birlikte sonlandırılmıştır. CCI, bu zamana kadar olduğu gibi bundan sonra da rekabet hukuku kurallarına ve taahhütlere tam uyum ilkesi çerçevesinde faaliyetlerini sürdürmeye devam edecektir.

Etik Eğitimi

2020 yılında, tüm çalışanlarımızın Etik Kurallarla ilgili entegre bilgiye sahip olmalarını sağlamak amacıyla devreye aldığımız EtikTV’nin içerdiği beş farklı bölümden oluşan, Etik Kuralların tüm konularını kapsayan, tüm CCI çalışanlarına ulaşarak vaka analizleri ile konuları anlatan, ilk çevrimiçi Etik Eğitimi tüm çalışanlarca tamamlanmıştır. EtikTV’yi, Etik Kurallara faaliyet gösterdiğimiz ülkelerin kendi dillerinde hakimiyetlerini sağlayabilmeleri amacıyla 11 farklı dilde hazırladık. Ayrıca EtikTV, artık oryantasyon programının bir parçası durumundadır ve yeni işe başlayan çalışanlarımız iş süreçlerini ilk günden CCI Etik Kurallarının bilinciyle yürütebilmektedirler. Bu yıl genel olarak etik kavramını, genel kuralları içerecek şekilde yeni bir hatırlatma bölümü hazırlanmaktadır ve önümüzdeki yıl içerisinde bu bölümün de tüm çalışanlarımızca tamamlanması planlanmaktadır.
2021 yılında tüm ülkelerde sınıf içi etik eğitimleri de devam etmiştir; ayrıca her seviyeden ve her departmandan katılımcılarla “Uyum Sohbetleri” başlığı altında çalışanlarımızın etik süreçleri değerlendirmelerini, etik konularında her türlü görüş ve düşüncelerini paylaşmalarını sağlayan serbest formatta 20 ayrı toplantı düzenlenmiş ve bu toplantıların çıktıları üzerinden 2022 yılı için alınacak aksiyonlar belirlenmiştir. Faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde dijital panoları ve şirket içi sosyal medya platformunu kullanarak çalışanlarımıza Etik Kuralları ve rüşvetle mücadele kuralları ile ilgili bilgilendirici paylaşımlarda bulunmaya devam ederek farkındalığımızı artırdık. TCCC uygulamaları doğrultusunda Etik Kuralları ve rüşvetle mücadele politikasını inceleyerek güncellemeyi sürdürdük.

Etikle İlgili Farkındalığı Artırma

2013 yılından beri, çalışanlarımıza; revize edilen Etik Kuralları, Etik Kuralları El Kitabı ve prosedür hükümleri ile ilgili eğitimler verilmektedir. Çalışanlarımızla, Etik Kuralları El Kitabı ve ilgili tüm prosedürler paylaşılmaktadır. İşe yeni alınan bütün çalışanlar Etik Kurallarını okuduklarını ve hükümlerine uymayı kabul ettiklerini onaylayan bir kabul formu imzalamakla yükümlüdürler. Bütün çalışanlarımızın bu kabulü, belirli aralıklarla yapması gerekmektedir. Bununla birlikte, iş yapmakta olduğumuz tüm taraflar ile CCI olarak uymayı taahhüt ettiğimiz Etik Kodumuzun temel ilkelerini içeren “Tedarikçiler İçin Temel İlkeler ve İş Etiği Kodu” dokumanı paylaşılarak, onların da şirketimiz tarafından kabul edilmiş olan ilkeler çerçevesinde hizmet ve tedarik sağlamaları temin edilerek, etik uyum anlayışının tüm paydaşlarımıza yayılmasını temin etmekteyiz.

Paydaşlarla Etkileşimimiz

Paydaşlarla etkili ve güçlü bir diyalog kurulması, faaliyetlerimizi sürdürülebilir kılmamız ve paydaşlarımızı sürdürülebilirlik stratejimize dahil etmemiz açısından önem arz etmektedir. 2013 yılından beri paydaşlarımızı ve iletişim yollarımızı önceliklendirmek adına AccountAbility’s AA1000 SES Standardı ve EFQM Şirket Mükemmellik Modeli ile kapsamlı bir paydaş eşleştirme çalışması uyguluyoruz.

Her paydaş grubunu düzenli olarak süreçlere dahil ederek sürdürülebilirlik çalışmalarımızı paylaşmayı, maddi konuları değerlendirmeyi ve paydaşların fikir ve geri bildirimlerini konsolide etmeyi amaçlıyoruz. Farklı paydaş gruplarıyla çeşitli iletişim yolları yandaki tablolarda gösterilmektedir.
Paydaşlar Günü Serisi
CCI ve TCCC Paydaş Günü Serisi, sürdürülebilirlik çalışmalarımız ve faaliyette bulunduğumuz ülkelerdeki üretim kapasitemiz ile ilgili farkındalık yaratmak ve kilit yerel paydaşlarla ilişkilerimizi daha da geliştirmek amacıyla yerel bir bağlılık platformu olarak tasarlanmıştır.

Paydaş Günü serisi, 2017 yılından bu yana sistemli bir şekilde uygulanmaktadır; CCI ve TCCC temsilcileri yerel paydaşlarla bir araya gelerek bölgedeki faaliyetler ve CSR çalışmaları ile CCI'ın sürdürülebilirlik vizyonu hakkında bilgi vermektedir. 2021 yılında düzenlenmesi planlanan Bursa, Isparta ve Köyceğiz'deki Paydaş Günleri, Covid-19 salgını önlemleri kapsamında ileri bir tarihe ertelenmiştir.
TCCC İtibar Anketi
TCCC bünyesinde, paydaşlarımızın görüşlerini ve gelen geri bildirimleri baz alarak eylemlerimizi planlıyor ve uyguluyoruz. Bu nedenle paydaşlarımızın fikirlerine çok değer veriyor ve başta tüketicilerimiz olmak üzere tüm paydaşlarımızla periyodik olarak kurumsal bir itibar anketi gerçekleştiriyoruz.

2021 yılında, üçüncü bir kurum aracılığıyla EFQM ve AA1000 standartlarına uygun olarak Türkiye'de sosyal ve kamusal alanda aktif olan, nüfuzlu tüketici nüfusu temsil eden örnek bir grupla iki itibar anketi gerçekleştirdik. Bu anket sayesinde tüketici algısına yön veren kitlenin şeffaflık, hesap verebilirlik, finansal dayanıklılık, kurumsal sosyal sorumluluk, ürün ve hizmet kalitesi, çalışma koşulları, kampanyalar - reklamlar, iletişim, inovasyon, çevre ve şirket performansı gibi konularda Coca-Cola Türkiye ile ilgili olan düşüncelerini ve tutumlarını inceleyebilmeyi amaçladık.
Anadolu Grubu
Kurumsal İtibar Çalışması
2021 yılında Anadolu Grubu, Anadolu Grubu’nun kurum olarak algı ve itibarını tespit etmek amacı ile tüm Anadolu Grubu firmalarını içeren bir kurumsal itibar çalışması gerçekleştirdi.

Üçüncü bir kurum aracılığıyla gerçekleştirilen bu çalışmada itibar indeksi, genel kurum algısı, kriterler bazında kurum algısı, bilgi kaynakları ve ilişki başarısı gibi konularda tüm paydaşlarımızın Anadolu Grubu firmaları ile ilgili düşüncelerini ve tutumları hakkında geri dönüş alınması amaçlandı. Bu çalışma için kurumsal yatırımcı ve finans çevresi, medya mensupları, STK ve meslek kuruluşları, bayiler, üniversite öğrencileri (bursiyer), üniversite öğrencileri (genel), bürokrat, yerel yönetim ve milletvekili, akademisyen, bireysel yatırımcılar ve genel halk gibi paydaş gruplarının fikirleri alındı.

Kilit Paydaşlarla İletişim Platformları

Tabloyu incelemek için sola kaydırın
Tabloyu incelemek için sola kaydırın
Tabloyu incelemek için sola kaydırın
Tabloyu incelemek için sola kaydırın

Önceliklendirme Analizi

Önceliklendirme analizi sürdürülebilirlik önceliklerimiz başta olmak üzere bizim için önemli olan konulardaki performansımızı sürekli olarak gözden geçirmek ve sonuçları yıllık olarak değerlendirmek açısından önemlidir.

Önceliklendirme analizi kapsamında paydaş katılımının öneminin farkındalığıyla paydaşlarımızın fikir ve geri bildirimlerini dikkate alarak düzenli olarak her paydaş grubu ile temaslarda bulunuyoruz.

Öncelikli konularımızı;
• Küresel ve sektörel risk ve fırsatlar,
• CCI ve TCCC’nin stratejik öncelikleri,
• CCI’ın faaliyetleri ve değer zinciri üzerindeki sosyal, ekonomik ve çevresel etkileri,
• Paydaşların endişe ve beklentileri
olmak üzere 4 önemli başlık altında analiz ediyoruz. İnceleme ve analizlerimiz sonucu oluşturduğumuz güncel önceliklendirme matrisimiz İcra Komitesi'nin değerlendirmesi ve onayından geçiyor.
2020 yılında Türkiye, Pakistan ve Kazakistan’da dış paydaşlarımızla 2030 yılına dair belirlediğimiz hedef ve taahhütlerimize yönelik toplantılar düzenleyerek onlarında görüş ve geri bildirimlerini aldık.

Bu raporlama döneminde değişen ve dönüşen dünya şartlarına paralel olarak, hem paydaşlarımızın değerlendirme ve karar süreçlerindeki etkisi hem de CCI için etki boyutu artan konular daha öncelikli hale geldi. 2030 yılı hedef ve taahhütlerimiz kapsamında yer alan konuları tekrar gözden geçirdik ve 2021 yılı sonunda rapor danışmanımız ile birlikte Entegre Faaliyet Rapor kapsamımızı oluşturacak öncelikli konulara dair bir çevrimiçi anket çalışması gerçekleştirdik.

Anketlerin doldurulması ve tamamlanmasının ardından anket sonuçlarını analiz ederek öncelikli konular listesi oluşturduk. İnceleme ve analizlerimizde önemli konuları öncelikli, yüksek öncelikli ve çok yüksek öncelikli olmak üzere üç gruba ayırdık ve bu konuların, kilit paydaşlar ve CCI nezdinde öncelik derecesinin yüzdesel dağılımına bakarak düşükten yükseğe olacak şekilde matriste konumlandırdık.
CCI 2021 Yılı Önceliklendirme Matrisi
Tabloyu incelemek için sola kaydırın
Müşteriler & Tüketiciler
Çalışanlar
Toplum ve Çevre
Tabloyu incelemek için sola kaydırın

Sürdürülebilirlikle İlgili Önemli Başlıklar

Tüketici Sağlığı
Tüketicilerimize tercihlerine uygun ve iş modelimizde hayati öneme sahip yüksek ürün kalitesi ve güvenlik standartlarında geniş bir içecek portföyü sunuyoruz.
Müşteri Değeri
Müşteri odaklı iş modelimiz ve üstün tedarikçi yönetimi yaklaşımımızla operasyonel mükemmellik için coğrafyalarımız genelinde müşteri memnuniyet düzeyini sürekli artırmak konusunda kararlıyız.
İnsan Hakları
Öncü politika ve uygulamalarımızla, operasyonel değer zincirimiz boyunca tüm çalışanlar için mükemmel, güvenli, çeşitliliğe sahip, fırsat eşitliği sunan ve çalışanlar üzerinde olumlu etkiler yaratan bir işyeri olmayı taahhüt ediyoruz.
Beşeri Sermaye
Çalışanlarımızın çeşitli etkileşim platformları üzerinden beklentilerini dinliyor, beklentilerini tam olarak karşılayan bir işyeri yaratmayı hedefliyor ve yetenek gelişim programlarıyla gelişimlerine yatırım yapıyoruz.
Toplumsal Kalkınma
Gençlerin istihdamı, kadınların güçlendirilmesi, su yönetimi ve sıfır atık konularına odaklanan ve çalışan gönüllülüğü ile desteklenen projelerimizle topluma gururla hizmet eden sorumlu bir kurumsal vatandaş olmayı ve yatırımlarımızla olumlu ekonomik etkiler yaratmayı taahhüt ediyoruz.
Çevresel Ayakizi
Daha az doğal kaynak kullanarak, verimli faaliyetler yürüterek ve daha az atık üreterek, "enerji yönetimi ve iklim değişikliği", "su" ve "sürdürülebilir ambalaj" uygulamalarına yoğun bir şekilde odaklanarak çevre üzerindeki etkilerimizi en aza indirmeyi amaçlıyoruz.