Please copy and visit
"https://integrated2021.cci.com.tr"
address in one of the following
browsers.

TÜKETİCİ MEMNUNİYETİ &
SORUMLU TÜKETİM

DEĞER YARATMA YAKLAŞIMIMIZ
Tüketici Memnuniyeti & Sorumlu Tüketim

Tüketici Memnuniyeti

Tabloyu incelemek için sola kaydırın
Zengin Ürün Portföyü
Tüketicilerimizin sürekli değişen tercihlerini karşılamak ve onlara daha iyi hizmet verebilmek için tüketici odaklı, markalarla çeşitlendirilmiş portföy seçenekleri sunmaya ve tüketici memnuniyetini en yüksek seviyeye çıkarmak için çalışmaya devam ediyoruz.

Amacımız, tüm yaşam tarzları ve ihtiyaçlar için uygun fiyatlı, kolay erişilebilir, yenilikçi ürünler sunmaktır. Hedeflerimize yalın üretim ve dijital işletmeye dönüşüm stratejimizle ulaşıyoruz. Bu yeni stratejinin temel itici gücü, müşteri ihtiyaçlarına ve pazar değişikliklerine hızlı bir şekilde yanıt vermemizi sağlayan süreçler, araçlar ve eğitimler dahil olmak üzere çevik operasyonlarımızdır.
Mevcut RGB (geri dönüşümlü cam şişe) serimiz, gazlı içecek markalarında (Coca-Cola, Coca- Cola Light, Coca-Cola Zero Sugar, Fanta ve Sprite) RGB 200 ve RGB 300 SKU’ları içerir.
Türkiye
E-ticaret Kanalında Alışverişçi ve Müşteri Odağımızı Artırarak Değer Yaratmaya Devam Ediyoruz
Covid-19 salgını döneminde hızla büyüyen e-ticaret kanalına odağımızı artırarak alışverişçi, müşteri ve marka stratejilerimize uygun pazarlama aktiviteleri oluşturduk. E-ticaret alışverişçilerinin ihtiyaçlarını anlamaya yönelik araştırmalarla içgörülerimizi güçlendirdik ve aktivite verimliliğimizi artırdık. Okazyon odaklı fırsatlara yatırım yaparak ve portföyümüzü yeni ürün listelemeleriyle güçlendirerek hem müşterilerimize hem de tüketicilerimize değer yaratmaya devam ettik.
Damla Minera Yeni Tatlarıyla Artık Daha Güçlü
2021 yılında yeni tatlarımız Karpuz-Çilek, Mango-Ananas ve Armut-Kivi ile portföyümüzü genişleterek ve meyvelerin capcanlı renklerini yeni şişelerimizin etiket ve kapaklarına yansıttık. Damla Minera’nın tarihinde ilk TV reklamını “İçinde Dünya Varmış, İçince Dünya Varmış” söylemi ile yayınlarken tüm seneye yayılan dopdolu dijital iletişim ve ticari planlarımız ile markamızın bilinirliğini artırdık. Bunun yanı sıra, Damla Minera sade ile Uluslararası Tat ve Kalite Enstitüsü’nün Lezzet Ödülü’ne layık görüldük. Maden Suyu kategorisinde yarattığımız bu transformasyon ile 2021’de iş sonuçlarımızda büyük gelişmeler kat ettik.
Damla Marka Elçisi Programımız ile Markamıza Değer Katıyoruz!
“Damla’nın Doğal Kaynağına Yolculuk” webinarımız ile 90 müşterimizin ve satış ekibimizin katılımıyla dijital kaynak ziyaretimizi gerçekleştirdik. Damla’nın kaynaktan tüketiciye olan yolculuğunu takip ederek suyumuzun doğallığını ve saflığını bir kez daha gözler önüne sermiş olduk.
2021 Yılında Dijital Promosyonlarımızın Çeşitliliğini Artırarak Fırsatları Değerlendirmeye Devam Ettik!
2021 Ocak ayı itibariyle Geleneksel Kanal’da kutu330ml paketlerimizde ilk defa TOPLAKAZAN dönemine başladık. Her bir açma halkasından çıkan puanlarla internet, oyun puanları, akaryakıt çeki veya yemeksepeti çekleri gibi birçok alanda hediyelerle tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamayı hedefledik. Yılın devamında Kutu330ml paketlerinde her markanın okazyonuna özel markalarımızın iletişimini tüketicilerimize duyurarak özel hediyeler kazanmasını sağladık.

Oyun dünyası okazyonunu değerlendirmek için Coca-Cola Lime ürünümüzden hem internet hem de Microsoft XBOX hediye seçeneği sunduğumuz promosyonumuzu gerçekleştirdik.

Geleneksel Kanal Ramazan dönemi için 2.5L’lerimizden 1L Coca-Cola Zero Sugar, Fanta veya Sprite BOŞYOK hediyelerle tüketicilerimizin Ramazan Sofraları’nda bulunduk. Yaz döneminde ise evde tüketimi değerlendirmek için 2.5L’lerimizde 2 kapağa 1 adet Coca-Cola Zero Sugar hediye dedik.

Fusetea markamızı yaz döneminde desteklemek ve yaz aylarında tüketicilerimizi serinleten Fusetea 1.5L altından 1L hediye verdiğimiz promosyonumuzu gerçekleştirdik.

Modern Kanal’da yıl boyunca birçok aktivasyonlarla Evde Tüketim, Okula Dönüş ve Yaz dönemi okazyonlarını desteklemeye devam ederken; DahaDaha uygulamamız üzerinden de promosyonlarımız devam etti. CarrefourSA ve Yerel Zincir Marketler’de ayrı ayrı hem Pet1L hem de çoklu kutu paketimizi “Fanta ile Atıştır” iletişimi ile destekledik. Burger King ve Ülker ile iş birliği yaparak tüketicilerimize sunduk.

Covid-19 ile hızla büyümeye devam eden İndirim Marketleri Kanalı ve Yerinde Tüketim Kanalı iş birliği ile kutu paketlerimizde dijital promosyonumuzu tüketicilerimize sunduk.

İndirim Marketleri ŞOK, A101 ve BIM hem IC hem FC paketlerde promosyonlarımızı gerçekleştirerek yıl içerisinde okazyon iletişimlerimizi destekledik ve tüketicilerimize değer katmayı hedefledik.
Pakistan
Coca-Cola ve Yemekler
2020’de Coca-Cola’yı yemeklerin yanında en iyi içecek tercihi olarak yeniden lanse eden CCI Pakistan, bu kapsamdaki kampanyasını modern ticarette ikincil görüntüleme araçları aracılığıyla ulusal çapta en iyi 1.000 satış noktasında %100 iletişim yenilemesi ve artan görünürlük ile 150.000 geleneksel ticaret mağazasında etkinleştirildi.
Sprite x Raho Clear Kampanyası
Sprite markasının gençleri hedefleyen kampanyasının bir parçası olarak 20 kanalda 350 spotu kapsayan medya çalışmasıyla 15 milyon kişiye ulaşıldı. Ayrıca geleneksel kanalda 100.000 satış noktasıyla bugüne kadarki en geniş kapsamlı Sprite kampanyası yürütüldü.
ADAM SMITH AWARDS ASIA 2021:
Winner: Best AR Solution
CCI ONE INNOVATION DAY 2021:
3rd Best Executed Program across CCI “Coke Club”
CCI & TCCC EME RGM PERFORMANCE AWARDS:
Winner: All Around Category; Finalist: Discount Management Category
Gerçek Mucize
Coca-Cola, herkesi insanlığın gerçek mucizesini kutlamaya davet eden 'Gerçek Mucize' adlı yeni bir küresel marka felsefesini ve platformunu tanıttı. Bu girişim, 1.000'den fazla Modern Ticaret Mağazasının yenilenmesiyle birlikte, CCI Pakistan tarihinde ilk kez 200.000 Satış Noktası ile şimdiye kadarki en yüksek satış noktası erişimiyle başlatıldı.
Coke Club
Perakendecilerin süreçlerimize katılımı, tercih edilen iş ortağı olarak kalabilmemiz için kullandığımız kanal stratejimizdir. Pakistan gibi rekabetçi pazarlarda organize perakende, en büyük kanaldır.

Coke Club projesi, mağaza içi paylaşımı artırmak için Bakkal Kanalı içinde 30 bin ağırlıklı satış noktalarında başlatıldı. Projenin ana odak noktaları tek içimlik ürünler, tek ürünlü (Coca-Cola içeren) soğutucular ve mağaza içi teşhirdir.

Proje süresince, programı 60 bin ağırlıklı satış noktalarında çıkarmayı başardık ve Coke Club satış noktaları %24 büyüme gösterdi.
Irak
Kapak Promosyonu
COVID-19 salgınıyla beraber evde geçirilen vaktin artmasına bağlı olarak “Kapağın altında” (UTC) kampanyaları yıl boyunca evde tüketim paketlerinde ve Azeema döneminde devam etti. Binlerce ücretsiz 750 ml PET şişe Coca-Cola kazanma fırsatı sağlandı. Kampanya TV, açık hava, mağaza içi ile dijital medya reklamları ile desteklendi.
1. Ramazan Promosyonu
Ramazan iftarları aracılığıyla yemek ritüeli oluşturmaya ve işlemleri yönlendirmeye devam eden PET 1.75lt (Kola, Fanta ve Sprite) promosyonunu başlatılmıştır.
2. Anında Tüketim Paketlerinde Kapak Promosyonu
Kuzay Irak’ta CAN 250ml ve NRB 250ml, Güney Irak’ta CAN 330ml ve NRB 250ml paketleri için 360 derece
pazarlama kampanyası yapıldı. Kapak altı promosyonunda ödül olarak CAN 150ml, CAN 185ml ve 170 cep telefonunun verildiği kapak altı promosyonlarıyla, 5.6 milyon kapak dönüşü oldu.
3. Evde Tüketim Paketlerinde Kapak Altı Promosyonu
Marka imajını güçlendirmek ve işlem sayısını arttırmak için Coca-Cola, Fanta ve Sprite 1.75L evde tüketim paketlerinde yapılan kapak altı promosyonuyla tüketiciler, Coca-Cola içecekleri ve tablet hediye kazanma şansı yakaladı.
Yeni Paketler ve Tasarımlar
Erişilebilirliği arttırmak ve işlem hacmini arttırabilmek amacıyla piyasaya PET 1.25lt ve PET 300ml olmak üzere yeni paketler sürdük. Azeema dönemindeki buluşmaları hedefleyerek shrink çoklu paketlerin lansmanını yaptık.
E-ticaret Alanında Gelişmekte Olan Platformlar ile Birlikte Görünürlüğümüzü Arttırdık
E-ticaret kanalları aracılığıyla ürünlerimizi inşası hızla büyüyor. 6 B2C ve 2 B2B platformlarında yer almaktayız. Büyümek için stratejimiz iki alana odaklanmaktadır:
  • Müşterilerimize ve tüketicilerimizin kasa satışlarını ortaklık kampanyaları ile büyütmek
  • Yiyecek dağıtım uygulamaları ile işlemlerin ve kombo öğünlerin yürütülmesi
Kanal Öncelikleri:
  • Sanal Raflar ile marka görünürlüğünü arttırmak
  • Kanal müşterilerini arttırmak
  • Etkileşim çekebilmek için tüketici aktivitelerini arttırmaya odaklanma
Dasani Minera Lansmanı
Dasani Minera portföyü elma ve limon lezzetleriyle genişletildi. Yeni lansman 200 ml ambalajlarda yapıldı.
Ürdün
'Coke and Meal' Kampanyaları
Evde tüketim penetrasyonunu ve pazar payını arttırmak amacıyla CCI Ürdün yıl başında 2L içeceklerinde, Ramazan döneminde ise 3L içeceklerde kampanyalar yaptı.Kampanya güçlü müşteri iletişimi ile desteklendi.
Yerel “Gerçek Mucize” Lansmanı
Yeni markalaşmayı ticari ekibe tanıtmak için Madaba'daki fabrika binasında bir şirket içi etkinlik gerçekleştirildi.
CCI Ürdün, “Recycle Me” Kutu ile Yeşil Yanında
Topluma olumlu katkıda bulunmak ve CCI'nin kurumsal sosyal sorumluluk anlayışının bir parçası olarak, Cola-Cola ve Coca-Cola Zero ambalajlarına "geri dönüştür" ibaresini eklendi.
Yeni Ürün Lansmanı : Sprite Zero
CCI Ürdün, şekersiz ürünlerine hız vererek portföyünü genişletti ve farklı bir aromada başka bir çekirdek markayı piyasaya sürdü.
Hatırlanan İlk Marka Olmak İçin
Yıl Boyunca İletişim
Ürdün'de marka farkındalığını arttırmak (özellikle hatırlanan ilk marka olmak için) ve marka imajımızı yükseltmek için CCI Ürdün ev dışı reklamcılık alanında en popüler noktalarda etkindi. Ürdün'deki büyük billboardların ve yoğun trafik bölgelerindeki reklam panolarında büyük bir Gerçek Mucize temalı yaz kampanyası yürüterek tüketicilerin zihnindeki Coca- Cola imajını vurguladık.
Modern Kanalda Çoklu Paket Lansmanı
Tüketicilerimizin evde aile veya arkadaşlarıyla geçirdiği anlara eşlik etmek amacıyla modern kanalda 5+1 çoklu paketler piyasaya sürüldü.
Kazakistan
Coca-Cola Zero Sugar Yeni Görsel Kimliğiyle Yeniden Piyasaya Sürüldü
Coca-Cola Zero Sugar, yeni görünümü, etiketi ve görsel kimliği ile yeniden lanse edildi.
Yeni Görsel Kimliği ile Pozitivizm Kampanyası ile BonAqua Relansmanı
Bonaqua insanlara, etrafta ne olursa olsun iyi şeylere odaklanmanın gerçekten önemli olduğunu hatırlatmak için “aşk”, “nefes al” ve “hayal” olmak üzere 3 farklı etiket ile piyasaya sürüldü.
Yaz Promosyonu
500 ml'lik pakette Coca-Cola, Fanta, Sprite, CCZS ve CCLL için başlatılan kampanyada katılımcılar geniş bir yelpazede ödül kazanma şansına sahip oldular. Promosyon kapsamında Kazakistanlı yerel müzisyenler etiketiyle 14 parçadan oluşan özel Coca-Cola x Ozen albümü piyasaya sürüldü.
Kutu Cola 330 Multipack Lansmanı
330 x 5+1, uygun fiyatlı ve tüketiciler için cazip formatta piyasaya sunuldu.
Pet 1x2 Multipack Lansmanı
Yeni çoklu ambalajlar
Coca-Cola Classic 2Lx2 ve
FuseTea Mango-chamomile 1Lx2 kullanışlı ambalajlarıyla piyasaya sürüldü.
FuseTea Kutuları 2 Farklı Aroma Piyasaya Sürüldü
FuseTea 330 ml kutu Mango-Papatya ve Ananas-Mango olmak üzere 2 farklı aromada piyasaya sürüldü.
E-ticaret Kanalı
Kazakistan’da e-ticaret kanalının hızla büyümesi ve gelişmesine paralel olarak, Glovo’daki gazlı içecek satışlarımız 2. çeyrekte, 1. çeyreğe kıyasla %40 büyüdü. E-ticaret kanalına özel, özellikle küçük paketlere odaklı promosyonlar ve aktiviteler gerçekleştirdi. Ayrıca Wolt uygulaması üzerinden ilk Dijital Yemek Festivalini gerçekleştirdik. Almaata ve Astana şehirlerinin isometrik ilustrasyonlarına Coca-Cola Yeni Yıl Mucizesi entegre edildi. Böylece tüketiciler, Coca-Cola Zero Sugar ve Classic ürünlerine %30 indirim alabileceği restoranlara daha kolay erişirken, Coca-Cola Santa evine yeni yıl dileklerini de bıraktı.
Yeni Görünümüyle Coca-Cola Limon-Lime Relansmanı
Coca-Cola Lemon-Lime, şekersiz segmentte tüketicilere daha geniş bir yelpaze sunmak ve Zero Sugar'ı desteklemek için yeni görünümü, etiketi ve görsel kimliği ile yeniden lanse edildi.
Yeni Yıl Promosyonu
Yeni yıl promosyonu ile CC Classic 1.75L ve 2L, CCZS 1.5L ve 1.75L, «Fanta» ve «Sprite» 1,75L ve 2L için promosyon başlatıldı. Tüm katılımcılar geniş bir yelpazede ödül kazanma şansına sahip oldular.
Azerbaycan
Coca-Cola Şekersiz Limon-Laym Lansmanı
Yeni ürünler geliştirmek, yeni pazarları hedeflemek, pazar payını ve gelir akışını arttırmak için bir araç sağlıyor.
Coca-Cola Şekersiz Limon- laym lansmanı ile Coca-Cola markasının imajının güçlendirilmesi ve tüketicilere şekersiz segmentte daha çok seçenek sunulması amaçlanmaktadır.
Fanta Egzotik Lansmanı
Aromalı segmentteki büyük fırsat ve turunçgil aromasının başarılı ticari geçmişi sebebiyle Fanta Egzotik yenilikçi aroması,
iletişim stratejisi ile Nisan ayında piyasaya sürüldü. Oldukça kısa bir sürede Fanta için satış hacmi ve kategoriye yüksek pazar payı katkısı sağladı.
Çoklu Paket Lansmanı
Covid-19 salgını döneminde artan stoklama ihtiyacına cevap vermek amacıyla Azerbaycan'da ilk defa
Coca-Cola 6x300 ml ve 4x1L çoklu paketleri piyasaya sürüldü.
Dijital Yemek Festivali
Orta Asyanın önde gelen e-ticaret platformu Woltla beraber düzenlediğimiz dijital yemek festivali kapsamında tüketiciler festival tarzında dizayn edilmiş özel bir websitesinde dolaşarak Coca-Cola eşliğinde Azerbayca'da ilk defa online bir yemek festivali deneyimlediler.
Nevruz Kampanyası
Coca-Cola ve Yemekler birlikteliğini stratejisini teşvik etmek amacıyla Coca-Cola, tüketicilere 2,5 L’lik özel aile ambalajı ile sunuldu. Coca-Cola’yı aile yemeklerine dâhil etme fikrini uygulamak amacıyla tüketicilere promosyonlu içeceklerden 2 altın kapak karşılığında fosforlu bardaklar hediye olarak dağıtıldı. Ayrıca, diğer ambalajlarda etiketlerin üzerine ulusal kutlama mesajları eklendi.
Bonaqua Relansmanı
Bonaqua relansmanı kapsamında paket, loqo ve iletişim stratejisi değiştirilerek marka tüketicilere daha modern bir imajla sunuldu.
Euro2020 Promosyonu
EURO 2020 maçlarının gerçekleştiği ülkelerden biri olarak Azerbaycan`da Coca-Cola 500ml paketlerinde ulusal çapta EURO 2020 promosyonu düzenlendi. Tüketiciler kapakların altından çıkan kodları yollayarak 8 hafta boyunca çeşitli hediyeler kazanma şansını yakaladı. Toplam 665,060 katılım ile oldukça başarılı bir sonuç elde edildi.
Kırgızistan
Mucize Hediyelerle Kapak Altı Promosyonları
2021 yılında anında tüketim ve evde tüketim paketlerinin satış hacmini arttırmak ve yeni tüketicilere ulaşabilmek amacıyla kapak altı promosyonları yaptık. Yaz döneminde evde tüketim paketlerine yönelik yapılan promosyonda, tüketiciler araba, akıllı telefon ve bisiklet kazanma şansını yakaladı. Bu başarılı kampanyayla satış hacmimiz, geçen yıla kıyasla %23 arttı. Anında tüketim paketlerinde ise Ağustos-Ekim aylarında yapılan kampanyalarla tüketiciler akıllı telefon, kulaklık ve bluetooth hoparlör kazanma şansı yakaladı. Kampanya satış hacmini arttırma ve genç tüketici sadakatini güçlendirmede
başarılı oldu.
Yeni Ürün Lansmanları
Satış hacmini ve kullanıcı tabanını arttırmak için inovasyonlar oldukça önemlidir. Bu sebeple 2021’de 2 yeni ürünün - Fanta Apple ve CocaCola Lemon Lime - lansmanı yapıldı. Muhteşem lezzetleriyle bu 2 ürün, Kırgızistanlı tüketiciler tarafından sıcak karşılandı. Yeni ürünler 300 bin ünite kasa hacim artışı sağladı.
Coca-Cola ve Müzikle Kapak Altı Promosyonları
Diğer bir başarılı kapak altı promosyonumuzda da evden tüketim kanalında Cola-Cola ve Müzik temasına odaklanan kampanyalarla genç tüketici sadakatini güçlendirmek üzerineydi. Bu promosyonla, tüketiciler müzikle alakalı olarak akıllı telefon, kulaklık ve bluetooth hoparlör kazanma şansı yakaladı. Promosyon, promosyon dönemi boyunca +%39 hacim artışı sağladı.
Önceden Fiyatlandırılmış Etiketler-RGM Ödülü
Kırgızistan tarihinde ilk kez, önceden fiyatlandırılmış etiketler piyasaya sürüldü ve bunun için 300 ml'lik
uygun fiyatlı giriş paketimizi seçildi.

Bu girişim geçen yıla kıyasla 300 ml için +%30'luk önemli bir hacim büyümesi sağladı. Bu girişim CCAR ülkeleri arasında RGM Ödülü ile ödüllendirildi.
Türkmenistan
CCI Türkmenistan E-ticaret Aktivasyonu
Covid-19 pandemi sürecinde CCI Türkmenistan satış kanallarını genişleterek ve ürün portföyünü Türkmenistan’ın en popüler çevrimiçi satış platformlarıyla www.gipertm.com, www.sanlybazar.com, www.ynamdar.com ve www.100haryt.com çalışmaya devam etti.
Tacikistan
Tüketici Promosyonu
10 Nisan - 30 Haziran tarihleri arasındaki promosyon sonucunda iPhone'lar, E-scooter'lar, PlayStation, şapkalar, tişörtler ve Sprite 1 L. ödülleri dağıtıldı.
İlk RGM Kapsamındaki Ücretlendirme Kategorisi’nin Kazananı Tacikistan Oldu
2021 Eylül ayında, CCI ve TCCC RGM ekipleri pazarın en ileri RGM organizasyonu olma vizyonu ve net satış cirosunu karlı
ve sürdürülebilir bir şekilde büyütme misyonu ile düzenlenen ilk RGM kampında bir araya geldi. CCI Tacikistan ekibi 1.25lt
içecek lansmanı ile Ücretlendirme Kategorisi'nin kazananı oldu.
Yeni Lezzet Fanta Apple
Fanta Apple 300ml, 500ml ve 1.25L şişeler ile piyasaya sürüldü.
Coca-Cola Şekersiz Limon-Lime
Coca-Cola Şekersiz Limon Lime lansmanı Mayıs ayında başladı. Portföy 300 ml, 500 ml ve 1,25 L ürünleri içermektedir. Bu ürünler şekersiz ürün portföyünün çeşitlenmesine katkı sağlamıştır.
BonAqua ile Ramazan Promosyonu
Bonaqua promosyonu, Nisan- Mayıs Ramazan ayı boyunca tanıtıldı.
E-ticaret Aktif Sunumu
Tacikistan Cumhuriyeti'nin Bağımsızlığının 30. yıl dönümü şerefine Dostavka. tj ile Fanta Elma promosyonu başlatıldı.

Sorumlu Tüketim

Ürün Etiketleme ve Sorumlu Pazarlama
Tüketicilerle iletişimimizde şeffaflığa önem veriyor, tüketicilerimizin yaşam tarzlarına ve tercihlerine uygun seçimler yapabilmeleri için ürünlerimizin besin değerlerini şeffaf bir şekilde etiketlerimizde sunuyoruz.

Etiketlerimizde, enerji miktarı (kilokalori, kalori, kilojul), protein, karbonhidratlar, yağlar, toplam şeker miktarı ve sodyum gibi besin içeriklerine yer veriyoruz.

Tüketicilerimizle kurduğumuz iletişimde önemli olan noktalardan biri de sorumlu reklam ve pazarlama yaklaşımımızdır. Bu doğrultuda çocuklara sorumlu pazarlama taahhütlerimiz için Uluslararası Yiyecek ve İçecek Birliği'ndeki (IFBA) sektördeki meslektaşlarımızla uyumlu olarak, politikamızı daha da güçlendirdik ve yaş eşiğimizi 12 yaşından 13 yaşına çıkardık. Pazarlama faaliyetimiz, seyircinin %30'u veya daha fazlasının 13 yaşından küçük çocukların oluşturduğu hiçbir ortamda yer almıyor. Yerel yönetmeliklerin veya sektör taahhütlerinin çocukları daha yüksek bir yaş veya hedef kitle eşiğinde tanımladığı durumlarda, diğer gerekliliklerle birlikte tüm pazarlama ve iletişimlerimize saygı duymaya ve bunlara uymaya devam edeceğiz.
Toplam içecek şirketi portföyümüze uyum sağlamak için mevcut politikamızı basitleştirdik ve kolaylaştırdık. Seçilmiş içecek kategorilerinin artık ilkokullarda doğrudan veya sözleşmeli üçüncü taraf dağıtımı yoluyla satılmasına izin verilmektedir. Yerel bir işletme olarak faaliyet gösteren küresel bir kuruluş olarak, ilk ve orta dereceli okullar için tüm yerel düzenlemelere ve endüstrinin gönüllü taahhütlerine uyuyoruz.

Su, %100 meyve/sebze suyu ve smoothie'ler (seyreltilmiş meyve suları dahil), süt ürünleri ve bitki bazlı içecekler, ilkokul ve ilkokullarda satışa izin verilecek tek içecek kategorisidir. Bu içecekler ve beslenme kriterleri, halk sağlığı ve beslenme tavsiyelerine uygundur ve dünya çapında okul yönergelerine uygundur. İlköğretim okullarındaki tüm otomatlar/ soğutucular seçim düğmesi hariç markasız olacaktır.
Şeker Tüketiminin Azaltılması İçin Büyük İş Birliği
Sağlık Bakanlığı ile Coca-Cola Türkiye’nin de üyesi olduğu Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu’nun iş birliğiyle Türkiye Şeker Tüketimini/ Kullanımını Azaltma Rehberi imza altına alındı. Rehberin Sağlık Bakanlığı’nın sağlıklı beslenmenin teşvik edilmesi ve bulaşıcı olmayan hastalıkların önlenmesi amacıyla yürüttüğü “Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı ve Eylem Planı” kapsamında şeker tüketiminin azaltılması yönündeki çalışmalara katkı sağlaması bekleniyor.
Tüketicilerimizle İletişim
Müşterilerimiz ve tüketicilerimizle sürdürülebilir ve etkin iletişimi sağlamak amacıyla “Müşteri ve Tüketici İletişiminin Yönetimi” süreci ve bu süreci yönetecek organizasyon tasarlanmış olup, ilgili paydaşların geri bildirimi ile sürekli olarak gözden geçirilmekte ve iyileştirilmektedir.

Tüketicilerimizle iletişimizi, TCCC ile birlikte tasarladığımız süreç kapsamında yönetiyoruz. TCCC’ye ve CCI’a iletilen ürünle ilgili tüketici şikayetleri için, tüketiciler yerinde ziyaret edilerek kişilerden söz konusu ürün ve gerekli bilgiler alınıyor ve geri bildirim verilen ürünün yerine yeni ürün alınarak ilgili tüketiciye ulaştırılıyor.
Geribildirim verilen ürünler CCI fabrikalarında analiz ediliyor ve gerekli aksiyonlar ilgili birimlerle alınıyor. Talep durumunda tüketicilere konu ile ilgili geri bildirim veriliyor.

Tüketici geri bildirimlerinin ve şikayetlerinin yönetim süreçleri “Tüketici Şikayetlerinin Yönetimi” prosedüründe açıklanmıştır.

Tüketicilerle iletişim için ücretsiz Coca-Cola Danışma Merkezini, Tüketici Şikâyet Sistemini ve internet web sitesi iletişim platformunu kullanıyor ayrıca belli periyotlarda anketler yapıyor ve fabrika ziyaretleri organize ediyoruz.
Tüketici etkileşimi ve şeffaflık yaklaşımımıza paralel olarak, tüketicilerimizin ürünlerimiz, kurumsal kimliğimiz ve pazarlama faaliyetlerimiz hakkındaki sorularını yanıtlamak adına Türkiye’de Coca-Cola Merak Ettim platformunu oluşturduk. Bu platformla, tüketicilerimize kurumsal kimliğimiz ve ürünlerimiz hakkında net, anlaşılır, güvenilir ve şeffaf bilgiler sunuyoruz. Böylelikle, bu platformu tüketicilerimizle aramızdaki bir iletişim kanalı olarak kullanıyoruz.
Merak Ettim Platformu, 2021’de
236.336
kullanıcı tarafından
255.933
kez ziyaret edildi ve
419.074
sayfa görüntülendi.
Fabrika Ziyareti Talebi
Üretim süreçlerimizi görmek isteyen paydaşlarımız, Coca-Cola ürünlerinin üretim aşamaları hakkında bilgi almak için fabrika ziyaret talebi oluşturabilmekte ve turlarımıza katılabilmektedir.

Küresel Covid -19 salgını nedeniyle paydaşlarımıza özel düzenlenen fabrika ziyaretlerimize ara verilmiştir.
Unstereotype Alliance
13 Aralık'ta Unstereotype Alliance, Türkiye Reklamcılar Derneği'nin (RVD) başlattığı Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulu'nun (RTCEK) desteğiyle İstanbul'daki bir etkinlikte Türkiye'de yerel bir bölüm açacağını duyurdu. Unstereotype Alliance Türkiye, Türkiye'de pazarlamada olumlu cinsiyet temsilini ve çeşitliliği teşvik etmek için marka sahiplerini, ajansları, medya sahiplerini ve diğer sektör paydaşlarını bir araya getiriyor. Coca-Cola Türkiye bu girişimin ilk imzacıları arasında WPP yer alıyor.
Tüketici Sonrası Ambalaj Atığının Geri Dönüştürülmesi
CCI olarak döngüsel ekonominin önemine inanıyor ve bu doğrultuda geri dönüşüm çalışmalarına büyük önem veriyoruz.
Bu anlayış doğrultusunda müşteri ve tüketicilerimizi yeniden doldurulabilir cam şişe kullanmaya teşvik etmek ve yetkili iş ortaklarımızla iş birliği halinde geri dönüşüm oranlarımızı artırmak için çaba gösteriyoruz. Ambalaj atığının geri dönüştürülmesi konusundaki entegre yaklaşımımızı sürdürmek adına kurduğumuz birimler arası Sürdürülebilir Ambalaj Görev Gücü’nün amacı, CCI’ın uzun vadeli geri dönüşüm stratejisini şekillendirmek ve bir yol haritası belirlemek suretiyle döngüsel ekonomiye ulaşmaktır. Sürdürülebilir Ambalaj Görev Gücü; atık altyapısının, yasal arka planın ve faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde “ambalaj malzemelerinin geri dönüştürülmesi” ile ilgili paydaş beklentilerinin analizini yapmıştır. Türkiye’de çıkarılan yeni düzenlemelere dair bilgiler, Faaliyet Ortamımız başlığında belirtilmiştir.
2020 yılında Çevre Kanunu’nda yapılan değişiklik uyarınca, Türkiye’de piyasaya sürdüğümüz ambalajlarla ilgili genişletilmiş üretici sorumluluğumuzu GEKAP aracılığıyla yerine getirdik. Bu konuda faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde ilgili mevzuatlara uyum sağlamanın ötesine geçerek en etkin ve verimli şekilde toplama ve geri dönüşüm altyapısının sağlanabilmesini amaçlıyoruz. Bu amacımız doğrultusunda; devlet, sivil toplum kuruluşları (STK) ve özel sektör ile çalışmalar yaparak pilot projeler yürütüyoruz.

Geri dönüşüm için ortak bir vizyon oluşturmak ve duruma göre geri dönüşüm modelleri belirlemek için paydaşları sürece dahil etme çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yerel geri dönüşüm sistemlerini iyileştiren, döngüsel ekonomiyi destekleyen politika değişikliklerine yön vererek, geri dönüşümü herkes için daha kolay ve daha ulaşılabilir hale getirmeye yardımcı olmak için TCCC, yerel topluluklar, STK’lar, sektördeki emsallerimiz ve tüketiciler ile birlikte çalışmalarımızı sürdüreceğiz.
Migros’la Pilot Geri Dönüşüm Projesi
Coca-Cola İçecek iş birliği ile Migros; metal, cam ve plastik içecek ambalaj atıklarının geri dönüşümüne destek veren pilot bir uygulamayı hayata geçirdi.
Collect & Recycle Alliance (Core)
Resmi toplama ve geri dönüşüm ile ambalaj atıklarını ortadan kaldırmak ve bu doğrultuda kitlesel düzeyde farkındalığı artırmak amacıyla Pakistan'da kurulan eş kurucuları arasında yer aldığımız CORE’un (The Collect and Recycle Alliance) tüm üyeleri; sürdürülebilir ve yenilikçi uygulamalar aracılığıyla ambalaj ayak izini azaltarak, döngüsel ekonomiye katkıda bulunmakta ve toplum için değer yaratmak için çabalamaktadır.