Please copy and visit
"https://integrated2021.cci.com.tr"
address in one of the following
browsers.

FAALİYET ORTAMIMIZ

GELECEĞE BAKIŞ
Faaliyet Ortamımız

Ekonomik ve Siyasi Koşullar

CCI, zaman zaman siyasi istikrarsızlıkların, makroekonomik zorlukların ve güvenlik sorunlarının yaşandığı gelişmekte olan ülkelerde faaliyet gösteren bir bölgesel içecek şirketidir.

Buna ek olarak 2020 yılında yaşanan Covid-19 salgını, kapanmalardan dolayı ekonomide yarattığı yavaşlatıcı etki ile tüm dünya gibi CCI’ın faaliyet gösterdiği ülkeleri de önemli ölçüde etkilemiştir. Salgın sebebiyle ülke ekonomilerinin daraldığı, belirsizlik ortamının arttığı, tüketici güveni ve alım gücünün azaldığı bir dönemin ardından, yeni varyantlar nedeni ile salgının seyrindeki dalgalanmalar devam etse de merkez bankalarının devreye soktuğu destekleyici para politikaları, yaygınlaşan Covid-19 aşılaması ve toplumda mobilitenin tekrar başlaması ile gelen kademeli normalleşme ve ekonomik toparlanma sürecine girilmiştir.
Faaliyet gösterdiğimiz ülkelerdeki toparlanma hızı ise hükümetlerin parasal destek politikaları ve aşılama hızı ile doğru orantılı olarak değişiklik göstermiştir. Öte yandan, 2021 yılında dünya genelinde yaşanan hızlı ekonomik toparlanma süreci ve kapanmaların büyük oranda ortadan kalkması, hızlı talep artışı ve arz- talep dengesindeki bozulmalar nedeni ile tedarik sıkıntıları, hammadde ve enerji fiyatlarının ciddi şekilde yükselmesine ve bu da yüksek enflasyona neden olmaktadır.
Ekonomileri büyük oranda doğal kaynaklar üzerine kurulu olan Irak ve Orta Asya ülkelerinde yükselen petrol ve doğalgaz fiyatlarından olumlu yönde etkilenirken özellikle Afganistan’da yaşanan rejim değişikliği, Orta Doğu ve Orta Asya’da siyasi ve ekonomik belirsizliği arttırmaktadır. Diğer taraftan, Türkmenistan’da kur çevrimi sorunları devam ederken, gelişmekte olan ülke para birimleri ABD Doları karşısında değer kaybı devam etmiştir. Tüm bu zor koşullar ve belirsizlik ortamına rağmen, CCI sahip olduğu kalifiye iş gücü, hızlı adaptasyon ve mükemmel icra kabiliyeti, ihtiyatlı gider yönetimi ve güçlü ortaklık yapısı sayesinde hem Türkiye’de hem de uluslararası pazarlarında satış hacmini ciddi oranlarda arttırmış ve karlılığını yüksek seviyede tutarak kaliteli büyüme algoritmasını muhafaza etmiştir. Bu sayede de güçlü bilanço ile yüksek likidite pozisyonuna sahip olurken, sağlıklı serbest nakit akışı yaratımına devam etmiştir.

2021’deki Uluslararası Gelişmeler

COP26: 31 Ekim - 12 Kasım 2021 tarihleri arasında Glasgow’da gerçekleştirilen 26. BM İklim Değişikliği Konferansı'nda (COP26) bir araya gelen ülkeler, Paris Anlaşması ve Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi'nde verilen taahhütler doğrultusunda katedilen gelişmeleri tartıştılar. İklim değişikliği ile mücadele/sera gazı azaltımı, adaptasyon, finans ve iş birliği olmak üzere dört temel konunun ele alındığı zirvede emisyon seviyesini 2030’a kadar %45 düşürme, uluslararası karbon ticareti, metan emisyonları ve fosil yakıt atılımı alanlarında mutabakata varıldı. Ayrıca, uluslararası bir plan olarak tasarlanan Glasgow Atılım Gündemi Glasgow Breakthrough Agenda) tanıtıldı.
Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 40'ın üzerinde ülke, 2030’dan önce temiz enerji teknolojileri ve sürdürülebilir çözümleri tüm karbon yoğun sektörlerde (küresel emisyonların %50'sinden fazlasını kapsayan 5 sektör: enerji, ulaştırma, çelik, hidrojen ve tarım) en uygun fiyatlı, ulaşılabilir ve en cazip seçenek haline getirmek için birlikte çalışmayı vaat etti.

COP26’nın öncesinde Türkiye Paris Anlaşması’nı onaylamış ve net sıfır olma yolunda hedefini 2053 olarak açıklamıştır. CCI olarak diğer faaliyet gösterdiğimiz ülkeler de COP26’da imzaladığı uluslararası bildirge ve deklarasyonları da göz önüne alarak bir yol haritası hazırlayacaklar.
Tabloyu incelemek için sola kaydırın

İlgili Regülasyonlar

CCI olarak sorumlu olduğumuz düzenlemeler bakımından değişken bir ortamda faaliyet gösteriyoruz. Raporlama dönemi içinde düzenleyici kurumlar tarafından bazı değişiklikler yapılmıştır.

GEKAP: Geri Kazanım Katılım Payı (GEKAP), 2019 yılında Resmî Gazete'de yayımlanarak 2020 yılında yürürlüğe girmiştir. GEKAP, tüzel kişilerin ithal ettikleri veya piyasaya sundukları ürünlerin birincil ve ikincil ambalajı için geri kazanım katılım payı beyannamesi vermesini gerektirmektedir. Şirketimiz GEKAP mükellefidir.
Tek Yönlü Ambalajlar için Depozito İade Sistemi (DİS)
Döngüsel ekonomiye geçiş için tek yönlü içecek ambalajları için DİS uygulamasının 2022 yılında yürürlüğe girmesi planlanmaktadır. Bu kapsama dahil olacak malzeme türlerinin 2022 yılının başında belirlenmesi beklenmektedir. Depozito sisteminin hayata geçirilebilmesi için ilgili tüm paydaşlarla çalışmalarımız sürmektedir.

Tüketicilerin ambalaj atığı kirliliği konusundaki farkındalığının artırılması ve çevresel etkimizi azaltma arzumuzla birlikte, döngüsel bir ekonomiye geçişte geri dönüşüm oranlarımızı artırma çalışmalarımız devam etmektedir. DİS’e geçilmesi ile birlikte DİS’e dahil olan ürünler için GEKAP mükellefiyetinin kalkması beklenmektedir.
Türkiye Çevre Ajansı
Türkiye Çevre Ajansı Kuruluşu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun TBMM'de kabul edilerek 30.12.2020 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanmıştır. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Türkiye Çevre Ajansı'nın kurulması ile Bakanlığın çevre koruma ile ilgili Depozito Yönetim Sistemi gibi bazı sorumlulukları Ajansa devredilmiştir.

Uluslararası Regülasyonlar

Tüketim ve Satış Vergileri
Faaliyet coğrafyamızda, düzenli vergilendirmeye ek olarak, ürünlerimiz her bir yargı bölgesinde tüketim vergisi gibi vergilere tabi olabilir. Belirli içecekler için dolaylı vergiler, farklı ülkelerde tüketim vergisi adı altında veya diğer terimlerle görülebilir. ÖTV ve diğer dolaylı vergiler sonucunda müşterilerden alınan alkolsüz içecek fiyatları artabilir. Türkiye'de gazlı ve gazsız tüm meşrubatlara ÖTV uygulanmakta ve Kolalı içecekler bu çerçevede diğer gazlı içeceklerden ayrılmaktadır. Pakistan'da gazlı içeceklerin satışında KDV'ye ek olarak bir tüketim vergisi uygulanmaktadır. Ürdün'de, yalnızca gazlı ürünler için bir tüketim vergisi uygulanır. Tacikistan'da tüketim vergisi gazlı içecekler, gazlı alkolsüz içecekler (CSD) ve çaylar için geçerlidir.
İzlenebilirlik Etiketlemesi
Takip ve izleme etiketlemesi, Avrasya Ekonomik Birliği düzeyinde onaylanmış bir girişimdir. Su ve içecekler, izlenebilirlik etiketlemesine tabi ürünlerin zorunlu listesine dahil edilmiştir. Her ülke üyesi, Mart 2022'den önce olmamak kaydıyla, bu düzenlemeyi uygulayabilir. Girişimin temel amacı, yasadışı ticareti ve taklit ürünleri kontrol etmek ve izlemektir. Ancak alkolsüz içeceklerin zorunlu etiket takip sistemine (veya izlenebilirlik etiketlemesine) dahil edilmesi, üreticilere gereksiz ekstra maliyet getirecektir. Çünkü tütün, alkol ve ilaç sektörlerinin aksine alkolsüz içeceklerde sahtecilik ve kaçakçılık riski yok denecek kadar azdır.

Teknolojik Koşullar

Daha yüksek optimizasyon ve verimlilik seviyelerine ulaşmak için Kurumsal Kaynak Planlama, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sözleşme Yönetimi, Satın Alma Yönetimi, Depo Yönetimi ve Nakliye Yönetimi gibi temel yapıtaşı çözümleri kurmaya ve otomasyonda ivmeyi artırmaya devam ediyoruz. API ve mikro servis tabanlı teknolojiler, bulut, yapay zekâ/makine öğrenmesi (diyalog bazlı yapay zekâ, görüntü işleme, derin sinir ağları gibi), endüstriyel nesnelerin interneti, uç bilişim ve robotik süreç otomasyonu yeteneklerimizi birleştirerek organizasyonumuzun, üretim hatlarının ve müşteri deneyiminin dijital ikizini oluşturuyoruz. Bu sayede çevik iş modellerini kullanabiliyor ve değişen piyasa koşullarına sürekli uyum sağlayabiliyoruz.
Tüm paydaşlarımızla sürekli etkileşimde kalarak değişime ön ayak olmayı ve değer yaratmaya devam etmeyi amaçlıyoruz. Bu doğrultuda inovasyon çalışmalarımızı geliştirme ve inovasyon kültürü oluşturma bilinciyle inovasyon ve inkübasyon merkezimiz olarak konumlandırmak üzere BÜDOTEK Teknopark ofisimizde çalışmaya da devam ediyoruz. Merkezimizde müşteri, çevre ve çalışanlarımıza değer katmak amacıyla gelişmiş teknolojileri, veri ve yapay zekâ tabanlı sektörel çözümleri deniyor, tasarlıyor, geliştiriyor ve ürünleştiriyoruz. Teknopark ofisimiz, start-up topluluklar, üniversiteler ve ekosistem ortaklarıyla çözümleri sergilemek, birlikte yenilik yapmak ve birlikte geliştirmek için iş birliği yapmamıza imkân veriyor.
“Dijital Çağ”ın içinde değişime önayak olmak ve şirketin vizyonuna erişmek için teknolojiye yatırım yapıyoruz. Teknoloji kullanımında amacımız:
Müşteri Deneyimi: Veriyi ve dijital yetkinlikleri kullanarak müşteri deneyimini iyileştirmek.
Varlık Optimizasyonu: Varlıklarımızın kullanımını artırmak, daha yüksek verimlilik, kalite ve çevresel sürdürülebilirlik düzeylerine ulaşmak.
İnsan Deneyimi: Çalışanlarımıza yeniden beceri kazandırmak / becerilerini geliştirmek ve hayatı kolaylaştırmak için zaman vermek.
İnovasyon: Sürekli yenilik getirmek ve yeni iş fırsatları yaratmak