Please copy and visit
"https://integrated2021.cci.com.tr"
address in one of the following
browsers.

CEO’MUZUN MESAJI

Değerli Paydaşlarımız,

Geçtiğimiz iki yıl boyunca tüm dünya büyük bir sınav verdi. Bilimin ışığında yürürken bize yol gösteren yıldızın içimizdeki amaç olduğunu hepimiz bu süreçte en derinden hissettik. Geleceğe umutla bakabilmek ve gezegenimizin refahı yolunda adım atabilmek için ihtiyacımız olan güç hep bu amaçtan doğdu. CCI’da bizi ayrıcalıklı kılan ise tek takım olarak birbirimize ve işimize bağlılığımız ile değer yaratma amacımıza olan inancımızdı. Bizi insan yapan en büyük değerin paylaşmak olduğunu yeniden hatırladık. 2020 yılında da finansal ve finansal olmayan performansımızı tek bir raporda birleştirme kararımızın altında yarattığımız değeri her anlamda tüm açıklığıyla paydaşlarımıza sunmak yatıyordu. Geçen yılki raporumuz Türkiye’nin ilk FMCG entegre faaliyet raporu oldu. Bir yıl boyunca tüm paydaşlarımızdan aldığımız olumlu yorumlar da bu kararımızın doğruluğunu kanıtladı.
CCI olarak yönümüz her zaman paydaşlarımız için değer yaratmak, yaptığımız işlerin tamamında sürdürülebilirlik odağını korumak ve bunu tüm açıklığıyla paylaşmaktan yana oldu. Bu noktadan hareketle 2021 yılı raporumuzu coğrafyamızın ünlü düşünürü Mevlana’dan aldığımız ilhamla “olduğumuz gibi” diyerek şekillendirdik. Hem finansal hem de finansal olmayan performansımızı en açık, en yalın ve en şeffaf haliyle sizlere sunmak istedik. Elde ettiğimiz başarılar kadar gelişim alanlarımızı, yol alacağımız konular kadar imza attığımız ilkleri “olduğumuz gibi” sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz.
“Olduğumuz gibi” temasını belirlerken hareket noktamız 2021 yılında öne çıkan kapsayıcılık ve çeşitlilik manifestomuz oldu. CCI’da biz, herkesin ‘kendisi’ olarak değer yaratabileceği, açık, kucaklayıcı, güveni esas alan bir şirket kültürünü ve çeşitliliğiyle zenginleşen kapsayıcı bir şirket olmayı taahhüt ediyoruz. Bunu da yayınladığımız manifestomuzla ortaya koyduk. Çalışanlarımıza toplumsal cinsiyet, kültürel ve yaş kalıplarının ötesinde tüm ailemize “olduğun gibi değer yarat” çağrısında bulunduk. 2021 yılı boyunca kapsayıcılık ve çeşitlilik yaklaşımımızı güçlendirmek üzere pek çok adım attık. Manifestomuzu takiben kelimelerin dünyayı değiştirdiğini bilerek toplumsal cinsiyete duyarlı dil rehberimizi yayınladık. Rehberi tüm ülkelerimizde eğitimlerle yaydık ve dil uyarlamaları için çalışmalarımızı başlattık. Diğer taraftan Birleşmiş Milletler Kadın Birimi’nin kadına karşı şiddetle mücadele kampanyasına biz de ses verdik ve şiddete karşı sıfır tolerans tavrımızı ortaya koyduk.
CCI olarak şirketimiz kadar tüm ekosistemimizin gelişimini de sorumluluğumuz olarak kabul ediyoruz. Her konuda şirket içinde yarattığımız farkındalığın bulunduğumuz toplumlarda da paydaşlarımızla beraber ortak katkıya dönüşmesini gözetiyoruz. Karbon Saydamlık Projesi (Carbon Disclosure Project - CDP) 2021 Tedarikçi İlişkileri Derecelendirmesinde, ‘A’ alarak liderlik bandına oturmamız ve ‘B-‘ olan Avrupa bölgesinin ve FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) sektörünün ortalamasından yüksek bir nota sahip olmamız bir tesadüf değil, bu çabalarımızın sonucudur.
2021 bizim için farklı coğrafyalarda operasyonel olmanın getirdiği çeşitliliğin ve kapsayıcılık kültürünün meyvelerini aldığımız bir dönem oldu. Dünyanın içinde bulunduğu zorlu dönemde bizler kültür, nesil ve toplumsal cinsiyet kalıplarının ötesinde farklılıkların ne kadar besleyici olduğunu bir kez daha gördük. Çeşitliliğin sağladığı mozaik yeni adımlarımıza ilham olurken sektörümüzde pek çok öncülüğe de imza attık. Farklı kültürlerdeki çalışma deneyimimiz ve yerel ihtiyaçlara cevap veren çözüm odaklı yaklaşımımızla yıllar içinde elde ettiğimiz başarılar bize cesaret verdi. Son olarak uzun zamandır Orta Asya’da hizmet sunmadığımız tek ülke olan Özbekistan’ı da operasyon coğrafyamıza ekleyerek tüm bölgeyi kapsar konuma eriştik. Bu tarihi adım operasyon coğrafyamızı 11 ülkeye yükselterek hizmet verdiğimiz nüfusu 430 milyon kişiye ulaştırdı. 30 yıldır bölgede faaliyet göstermenin getirdiği deneyim ve öğrenimle FMCG sektöründe büyük bir potansiyele sahip olan Özbekistan pazarına da değer katacağımıza inanıyoruz.
Başarılı iş sonuçlarımızla ülke ekonomilerine sağladığımız katkının yanı sıra zor zamanlarda da içinde bulunduğumuz toplumların yanında olmaya devam ettik. Yaz aylarında Türkiye’de yaşanan orman yangınları ve sel felaketlerinde tüm imkanlarımızla seferber olduk. Çalışanlarımız, ürünlerimiz, soğutucularımız ve soğutucu tırlarımızla tüm afet bölgelerinde mücadele ekiplerine destek verdik. Ülkemizin kaybolan yeşil örtüsünün yenilenmesi için Ege Orman Vakfı ile işbirliği yaparak 50 bin fidanlık Coca-Cola Türkiye Hatıra Ormanları’nı hayata geçirdik.
Toplumsal katkımızın çevresel ayak izimizle kesiştiği bir diğer noktada çabalarımız uluslararası kurumlarca takdir gördü. 2014 yılından beri düzenli olarak tüm şeffaflığımızla “su güvenliği” çalışmalarımızı raporladığımız Karbon Saydamlık Projesi (CDP) skorumuz “A-“ye yükseldi. “Su Güvenliği” skorunda Türkiye merkezli şirketlerde, FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) alanında “A-” alan tek şirket olduk. “İklim Değişikliği Programı”nda ise geçen seneki “B” skorumuzu koruyarak hem dünya hem de global sektör ortalamasının üzerinde performans gösterdik. Operasyonlarımızın sürdürülebilirliğinin, faaliyet gösterdiğimiz coğrafyadaki toplumların ve doğal kaynakların sürdürülebilirliği ile çok yakından ilişkili olduğuna inanıyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz tüm coğrafyalarda suyun geri kazandırılması ve karbon salınımının önlenmesine yönelik projeler ve süreç iyileştirmeleriyle çevre üzerindeki etkimizi en aza indirmeyi amaçlıyoruz. Sürdürülebilirlik alanında attığımız tüm adımların da bu doğrultuda örnek olmasını ve tüm paydaşlarımız için faydaya dönüşmesini önemsiyoruz. 2020 yılında 1.69L/L olan su kullanım oranımızı 2021 yılında 1.65 L/L’ye düşürdük. Değer zinciri boyunca gerçekleştirilen iyi uygulamalar sonucunda 2021 yılında 588 bin ton CO2 salımını önledik. Ambalaj hafifletme uygulamalarının yardımı ile 128 ton resin tasarruf ettik. Türkiye’de operasyonlarımızda kullandığımız suyun %8’ini, CCI’da ise %6’sını ikincil amaçlarla geri dönüştürdük. Tüm sürdürülebilirlik başlıklarımıza istinaden CCI olarak imzacısı olduğumuz Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’nde (UNGC) belirtilen ilkelere de bağlı kalacağımızı taahhüt ediyoruz.
Diğer taraftan finansal performansımızı da her zaman “olduğumuz gibi” tüm açıklığıyla paylaşmaya devam ediyoruz. Bu raporda detaylarıyla açıkladığımız verilerin de gösterdiği gibi yıllardır kaliteli büyümeyi odağımıza alıp sıkı finansal politikalar ve iyi Kurumsal Yönetim uygulamaları ile işimizi başarıyla sürdürüyoruz. 2021 yılında, net satış gelirimiz, %52,4 artarak 21,9 milyar TL’ye, FAVÖK’ümüz %48,8 artarak 4,7 milyar TL’ye ulaştı. Konsolide satış hacmimiz ise %16,2 artarak 1,4 milyar ünite kasa olarak gerçekleşti. Geniş portföyümüz, uzun zamandır süregelen kârlı büyüme performansımız ve büyümekte olan pazarlardaki öncü pozisyonumuz finansal kredi derecelendirme kurumlarınca da teyit edildi. Standard&Poor’s, ilk kredi derecelendirmesinde uzun vadeli kurumsal kredi notumuzu ‘yatırım yapılabilir’ seviye olan “BBB-” olarak belirledi. Böylece Türkiye’de S&P’nin yatırım yapılabilir seviyede kredi notu verdiği iki firmadan biri olduk. Ayrıca Fitch, şirketimizin uzun vadeli kredi notunu, “yatırım yapılabilir” seviye olan ‘BBB-‘ olarak açıkladı.
Tüm bu gelişmelerin ışığında biz CCI olarak bir kez daha 2021 yılının bizlere kazandırdığı her türlü öğreti, deneyim ve gurur duyacağımız başarıyı sizlerle paylaşmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Bu raporda bulacağınız sonuçların ardındaki güçlü CCI ailesine teşekkürlerimi sunuyor ve “olduğumuz gibi” derlediğimiz Entegre Faaliyet Raporumuzu beğeniyle okumanızı diliyorum.
Saygılarımla,

Burak BAŞARIR
CEO
CCI'A GENEL BAKIŞ
CEO'muzun Mesajı