Please copy and visit
"https://integrated2021.cci.com.tr"
address in one of the following
browsers.

OPERASYONEL PERFORMANS

EKLER
Operasyonel Performans

Satış Hacmi

Konsolide
Devam eden Covid-19 pandemisinin neden olduğu zorlu çalışma ortamına rağmen, CCI, çevikliği, uyarlanabilir iş modeli ve geniş ürün portföyünün desteği ile 2021 yılına başarılı bir başlangıç yaptı. Yılın ilk yarısında pandemi koşulları etkisini kapanmalar ve kısıtlı mobilite ile gösterdi. Yılın ikici yarısı itibariyle faaliyet gösterdiğimiz pazarların büyük bir kısmında operasyonlarımız, aşılamanın hız kazanması ile yerinde tüketim kanallarında artan mobilite, olumlu hava koşulları ve turizmdeki kısmi toparlanmadan olumlu yönde etkilendi. Dönüşen tüketici trendlerine hızlı adaptasyon, çeşitli ürün portföyümüz ve başarılı icra kabiliyetimiz sayesinde 2021 yılında tüm operasyonlarımızda sağlıklı bir hacim büyümesi kaydettik.
2021 yılında konsolide satış hacmimiz %16,2 büyüme ile 1.376 milyon ünite kasaya ulaştı. Organik bazda ise artış %14,2 oldu. Bu büyümeye istisnasız bütün ülkelerimiz katkı sağladı. Türkiye, yılın ilk yarısında pandemi nedeniyle yaşanan yerinde tüketim kanallarındaki kapanmalara rağmen başarılı büyüme performansını sürdürdü.

Satış hacmi 2021 yılında %13,5 büyüdü. Uluslararası operasyonlarımız da satış hacmini %18,3 arttırarak güçlü bir sonuç kaydetti. Uluslararası operasyonumuzun yıllık büyümesi organik bazda %14,7 oldu.
Coca-Cola markası 2021 yılında %17,3 hacim artışı gerçekleştirirken yeniden lansmanı yapılan Coca-Cola Zero Sugar %26,0 oranında dikkate değer bir artış sergiledi. Buna bağlı olarak gazlı içecekler kategorisi 2021 yılında %15,9 büyüdü. Diğer yandan, 2020 yılında %10,8 daralan gazsız içecekler kategorisi, 2021 yılında güçlü bir toparlanma göstererek %28,1 büyüdü. Önceki yıla göre su kategorisi de toparlanma göstererek 2021 yılında %11,4 büyüme kaydetti. Operasyonlarımıza eklenen ve 4. çeyrekte konsolide edilmeye başlayan Özbekistan, raporlanan satış hacmi büyümemize 25 milyon ünite kasa katkı sağladı.
Tabloyu incelemek için sola kaydırın
Tabloyu incelemek için sola kaydırın
Türkiye
Yerinde tüketim kanallarındaki görece toparlanma, iyileşen turizm aktivitesi, yaz ayları boyunca etkisini sürdüren iyi hava koşulları, devam eden ev okazyonları odağı ve e-ticaret kanallarında artan bulunurluk ile Türkiye operasyonunun toplam satış hacmi 2021 yılında %13,5 artarak 581 milyon ünite kasaya ulaştı.

Yıllık bazda Coca-Cola markası %15,1 büyüdü. Yeni tasarım ve formülüyle yeniden lansmanı yapılan Coca-Cola Zero Sugar ve çok iyi performans gösteren Sprite da gazlı içecek kategorisinin 2021 yılındaki %11,6’lık büyümesine katkı sağladı. Gazlı içecekler içerisindeki şekersiz1  ürünlerin oranı %6,1 olarak gerçekleşti.
Gazsız içecekler 2021 yıl sonu itibariyle önceki yıla göre %22,3 büyüdü. Su kategorisinin 2021 yılı büyümesi %16,3 oldu. Su kategorisindeki toparlanma yerinde tüketim kanallarındaki su satışlarındaki artışla da desteklendi.
1Şekersiz ve düşük kalorili
Uluslararası:
2021 yılında, uluslararası operasyonların konsolide satış hacmi gazlı içecek kategorisindeki %18,6 dikkat çekici artış ile %18,3 yükselerek 795 milyon ünite kasa oldu. Organik büyüme ise %14,7 olarak gerçekleşti.
Fiyat artışlarına rağmen, 2021 yıl sonunda Pakistan operasyonun hacim büyümesi %17,2 oldu. Bu büyüme, daha fazla soğutucu konumlandırılması ile de desteklenen artan satış noktası sayısı, mevcut satış noktalarında artan ürün bulunurluğu, daha etkin operasyon modeli ve iyileşen promosyon yönetimi ile sağlandı. Coca-Cola markasındaki %19,8 büyümenin desteğiyle gazlı içecek kategorisi 2021 yılında %17,1 büyüme kaydetti. Aynı dönemde, gazsız içecek ve su kategorileri %59,6 ve %17,0 büyüdü.

Irak operasyonu 2021 yılında toplamda %2,8 hacim artışı kaydetti.
Kazakistan’ın 2021 yılındaki toplam satış hacmi büyümesi gazlı içeceklerin hacmindeki %10,1 artış ile %14,6 yükseldi. Gazlı içecek kategorisindeki büyüme performansı temel olarak Coca-Cola markası ve Fanta’daki %7,1 ve %32,8 büyümeden kaynaklandı. Gazsız içecek kategorisi 2020 yıl sonundaki %7,9 daralma sonrasında 2021 yılında %38,1 oranında önemli bir toparlanma kaydetti. Su kategorisi ise %13,0 ile kısmi olarak toparlandı. Operasyonlarımıza yeni katılan Özbekistan, 4Ç21’de 25 milyon ünite kasa satış hacmi gerçekleştirdi. Satışlarının %97’sini ise, başta Coca- Cola markası ve Fanta olmak üzere gazlı içecekler oluşturdu.

Özbekistan’ın operasyonlarımıza 2020 ve 2021 yıllarının tamamında dahil olduğu varsayımı ile proforma (karşılaştırılabilir) bazda, konsolide satış hacmi büyümesi 15.3% olarak gerçekleşti.